WIADOMOŚCI

Webber: Robert Kubica jest kierowcą roku
Webber: Robert Kubica jest kierowcą roku
Mark Webber w wywiadzie udzielonym stacji BBC przyznał iż w tym sezonie jest pod mocnym wrażeniem formy Roberta Kubicy z zespołu BMW Sauber, ale przyznaje iż jeżeli Lewis Hamilton wygra mistrzostwa to zdobędzie tytuł w zasłużony sposób.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
„Hamilton miał bardzo dobry sezon” powiedział Australijczyk, który jeszcze nie tak dawno poddawał w wątpliwość sposób zachowania się Hamiltona na torze. „Sądzę, że najlepszy kierowca prawdopodobnie zdobędzie tytuł i tak powinno być. Jeżeli wygra to zasłuży na to.”

„Mimo to można powiedzieć, że Robert Kubica jest kierowcą roku” dodaje Webber. „Kubica jest postrzegany jako bardzo utalentowany kierowca. Prawdopodobnie był najlepszym i najrówniejszym kierowcą podczas każdego wyścigu, popełniając najmniej błędów (poza Silverstone). Ale wybierając pomiędzy Hamiltonem i Massą, powiedziałbym, że to Lewis zasłużył na mistrzostwo.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

54 KOMENTARZY
avatar
skidmarks

21.10.2008 13:23

0

rzeczywiście, gdyby nie Silverstone poprzeczka na "bezbłędne przejazdy" była by mocno postawiona


avatar
Sister

21.10.2008 13:26

0

Mark Webber - masz u mnie wielkiego plusa chłopie!!!


avatar
unliked_boy

21.10.2008 13:33

0

No i ma rację. Robert jeździ równo i gdyby nie kilka pechowych wyścigów w których nie miał nic do powiedzenia [Australia, Singapur] czy takich jak w Anglii to pewnie miałby więcej punktów w klasyfikacji. Trzeba przyznać, że punktował we wszystkich wyścigach poza 3 które wymieniłem.


avatar
atomic

21.10.2008 13:39

0

krętacz


avatar
Maciek55

21.10.2008 13:40

0

To co mówi o Kubicy, podoba sie... Ale mam wątpliwości co do wypowiedzi na temat L. Hamiltona...


avatar
Shallan

21.10.2008 13:53

0

W BBC nie mógł inaczej mówić o Hamiltonie - zeżarliby go ;)


avatar
_Tom3k_

21.10.2008 14:01

0

Dokładnie. Gdyby w BBC powiedziałby że Massa ma większe szanse i to dla niego byłby zasłużony tytuł, to nie mógłby się pokazywać w Wielkiej Brytanii xD


avatar
mefi

21.10.2008 14:01

0

"..., że najlepszy kierowca prawdopodobnie zdobędzie tytuł i tak powinno być. Jeżeli wygra to zasłuży na to.” heh zapomnial dodac ze kierowca ktory ma najlepszy samochod, dajcie Alonso i Kubice do jednego teamu dajcie im samochody na poziomie Ferrari albo Mclarena i macie gwarantowane mistrzostwo konstruktorow i 2 pierwsze miejsca w rankingu kierowcow.


avatar
mlody.p

21.10.2008 14:05

0

masz racje Shallan. Poza tym ostatnio psioczył na Hamiltona wiec co mu sie odmieniło ? :D


avatar
zgred

21.10.2008 14:14

0

Ludzie, koleś mieszka w Anglii, lubi swój dom, samochód, dziewczynę, oryginalne uzębienie... Co się dziwić?


avatar
konradekmistrzu

21.10.2008 14:27

0

mam nadzieje że w następnym sezonie wszystkie bolidy będą o tej samej mocy wtedy się okaże kto jest lepszy Shallan dokładnie albo kazali mu tak powiedzieć albo się chłopak bał :)


avatar
niza

21.10.2008 14:47

0

dobrze gada o Kubicy ale z jednym się nie zgodzę, Robert w Silverstone miał aquaplaning i to raczej nie był jago wina. A co do wypowiedzi na temat Hamiltona to faktycznie chyba nie mógł powiedzieć coś innego hehe :P


avatar
kumahara

21.10.2008 14:50

0

zgred - dobre! hehehe....


avatar
Bosiu

21.10.2008 14:52

0

masz racje niza, na Silverstone to nie byl blad Roberta, takze jak by przesledzic caly sezon 22 kierowcow to Robert jest najlepszy i tyle!!!


avatar
walerus

21.10.2008 14:58

0

lubię Webera nie od dziś- oczywiście jako kierowcę F1.....;-)


avatar
Maciek55

21.10.2008 15:04

0

Mają podobno wprowadzić takie same silniki, zawieszenie, skrz. biegów itd... Wtedy bedą się liczyły umiejętności... Ale to tylko plotka... :/


avatar
super_bercik

21.10.2008 15:46

0

Miło!


avatar
coboss

21.10.2008 16:05

0

nie ma co czarowac Robert ma takie uznanie jak i Alo bo obydwaj zrobili cuda ze swoimi bolidamy z nieco wyzszej polki jak srednia... i nie ma co gdybac :) zobaczymy kolejny sezon kto bedzie najlepszy ale dla mnie pierwsze wyscigi beda nalezaly do BMW, Renault, MCL i Toyoty bo to te najszybciej zespoly zapanuja nad KERS no niestety MCL tez bedzie potezny musimy pamietac ze dla anglikow silniki robi mercedes


avatar
Qbus81

21.10.2008 16:18

0

Webber swoj chłop :) Ale co racja to racja! Powiem wam, że Roberta podziwiam za GP Węgier w tym roku. Bolid ledwo jechał, i przyznawali to nie tylko polscy ale i brytyjscy i niemieccy komentatorzy. trzepało lewo i prawo, strategia zmiany opon jakaś z kosmosu, ale dowiózł punkcik. Pokazał klasę bo autko miał chyba wtedy ustwione najgorzej w sezonie (choć nie wiemy co piękniego chłopaki wymyślą w Brazylii)!


avatar
easyrider

21.10.2008 16:40

0

HAM robi w tym roku 5,52 pkt na wyścig, a więc połowę mniej, niż można by było zdobyć. Dla porównania KUB robi 4,41 w zdecydowanie gorszym bolidzie.


avatar
atomic

21.10.2008 16:43

0

easyrader: podlicz pierwszą 10-tkę bo mi się nie chce.pewnie coś fajnego wyjdzie


avatar
Krzysztof-n

21.10.2008 16:52

0

Webber: Sądzę, że najlepszy kierowca prawdopodobnie zdobędzie tytuł i tak powinno być. Jeżeli wygra to zasłuży na to.” Odpowiedz godna polityka, nie ważne kto wygra ( tutaj tego nie zaznaczył ) jak wygra to zasłużył .... Brawo Webber powiedział wszystko czyli nic lol


avatar
jantar321

21.10.2008 17:18

0

Ja napiszę tak, najlepszym kierowcą,wybierając pomiędzy Hamiltonem i Massą był Robert Kubica. pozdrawiam


avatar
easyrider

21.10.2008 17:21

0

Czemu linka tu nie mogę wkleić?


avatar
easyrider

21.10.2008 17:32

0

atomic - tu masz wszystko jak na tacy podane: http://www. f1ultra.pl/news -Analiza-F1- srednia- zdobyczy- punktowych- kierowcow-i- zespolow- w-sezonie- 2008,111821 ,107212. html (usuń spacje)


avatar
tommi81

21.10.2008 18:24

0

A ja myślę,że co do Roberta to wiadomo ale faktycznie Hamilton pokazał się z lepszej strony niż Massa


avatar
niza

21.10.2008 18:30

0

jantar321 świetnie to napisałeś, zgadzam się! :)


avatar
Dagmara_W

21.10.2008 18:39

0

no Robert jeżdził idealnie.. a tak to niestey aquaplaning ale nic sie na to nie poradzi.. webber ma racje.. oby w nasteonym roku składy byly sileniejsze a Robert mogl pokazac w pelni talent i klase choc wiele juz zrobil


avatar
Mattii

21.10.2008 18:59

0

fajnie macie, dla was Kubica jest najlepszy, mimo, że teraz mistrzem świata jest Kimi to jest nikim, a niedługo mistrzem będzie Hamilton albo Massa, ale to nic, i tak przecież Kubica jest, był i będzie najlepszy. Po co Kubica ma walczyć o tytuł, przecież on w waszych oczach już dawno jest mistrzem świata ;] może proponuję słać maile do niego, aby nie starał się walczyć o tytuł, bo przecież i tak wszyscy wiedzą, że jest najlepszy :] hahahhahahaahhah zal.pl


avatar
Mattii

21.10.2008 19:01

0

P.S. jeszcze się nie spotkałem z tym, aby niepowodzenia Kubicy ktoś nie usprawiedliwił i nie zwalił na BMW i cały sprzęt :)


avatar
Maciek55

21.10.2008 19:11

0

A po za tym dużo zależy od szczęścia, którego Kubica nie zawsze miał wiele... :/


avatar
alonsorenault

21.10.2008 19:23

0

Niewiem jak można pisać


avatar
alonsorenault

21.10.2008 19:29

0

oj sorry pomyliło mi się.Niewiem jak można pisać że Kimi jest nikim.Poprostu od połowy sezonu jest bez formy i tyle.Ale teraz powoli wraca do formy na szczęście.Tak tak Hamilton pokazał się z lepszej strony niż Massa szczególnie w Kanadzie.Wszyscy skreślili już Kimiego i myslą że będzie z niego taki drugi David albo Ralf.Jak Kimi jest taki beznadziejny to dlaczego w regularnie psującym się McLarenie miał więcej pkt niż Hamilton w bezawaryjnym aucie,


avatar
violarobert

21.10.2008 19:44

0

Matti - Ty chyba chcesz popróbować szpitalnej kawy. "Pozdrawiam"


avatar
violarobert

21.10.2008 19:44

0

Webber na Prezydenta !!!!!


avatar
Porky2

21.10.2008 19:47

0

no widac, ze mark zna sie na rzeczy:)


avatar
TOTTI

21.10.2008 20:37

0

Lubie Webbera i lubie jeszcze bardziej za taka wypowiedz ale mam watpliwosci co do Hamiltona, ale skoro dla BBC to bylo to chyba by go zaczeli wyzywac i bluzgac. Robert niewatpliwie najbardziej zasluguje na tytul choc umiejetnosciami nie ustepuje mu ani troche Alonso i nawet jesli Robert nie zdobedzie nigdy majstra to i tak bedzie dla mnie mistrzem a gdyby przeszedl do Ferrari to chyba by stal sie drugim Schumacherem ktory z jednej strony sprawial ze wszyscy w jego kraju go uwielbiali to z drugiej strony zanudzal troche tym ze tylko on wygrywal choc nikogo dobrego poza Alonso i Raikkonenem nie bylo kto moglby mu zagrozic a Robertowi zagroziliby tylko Alonso i Hamilton a Raikkonen i Massa ostatnio jezdza bez polotu, Massa zawsze byl taki dosc przecietny a Kimiego niszcza nalogi.


avatar
piotrulek84

21.10.2008 21:06

0

To teraz się spotkasz Matti :) I odnośnie wypowiedzi Nizy - Robert miał aquaplaning na Silverstone, bo zjechał z prawidłowego toru jazdy. Chciał wyprzedzić Kovalainena i zjechał z idealnej linii ( tylko tam było na tyle mało wody, żeby dało radę objechać zakręt dość szybko). Nikt nie jest nieomylny, nie róbmy z Kubicy boga. To była jego wina... Jak by nie patrzeć, pod względem ilości błędów postawił poprzeczkę bardzo wysoko


avatar
niza

21.10.2008 21:36

0

TOTTI no chyba się zapędziłeś trochę z tymi marzeniami co do Roberta, nie no aż takich umiejętności jak Schumacher to on chyba nie ma (ale chce się mylić :P) aaa i nie ma co już definitywnie skreślać Raikkonena i Massy, oni jeszcze nie raz pokażą "pazur"


avatar
darecky3

21.10.2008 21:41

0

ja akurat podzielam zdanie webbera, bardziej na mistrzostwo zasluzyl Hamilton jak Massa. I tu nie ma zadnego ale, ze Hamilton nie jezdzi lecz jezdzi jego bolid a on sam jest kiepski. Owszem popelnia bledy ale robia to rowniez doswiadczeni kierowcy. Ci co uwazaja ze zagrywal nieczysto, zostalo zadoscuczynione wyegzekwowaniem kar, a byly one bardziej surowe niz powinny i stracil niesamowicie wiele punktow. Massa natomiast czysto tez nie jezdzi jednak kar nie ma a mimo wszystko traci do lidera. Co do konstrukcji to ferrari nie popisalo sie niezawodna konstrukcja, jedna z bardziej zawodnych konstrukcji w tym roku, az dziwne ale prawdziwe, silniki sie sypaly jak w hondzie w poprzednim sezonie. No i wracajac do Hamiltona, niby kiepski kierowca a dobry bolid dlatego prowadzi w punktacji, a ja powiem ze ten wspanialy bolid ma rowniez Koval a jezdzi jak ostatnia miernota, choc wiem ze zlym kierowca nie jest, tylko ze nie umie wycisnac z tej konstrukcji maksa a Hamilton to robi, wiec widac pomiedzy nimi przepasc punktowa. Sam samochod to nie wszystko. pozdro


avatar
filipon

21.10.2008 22:19

0

Bądżmy szczerzy Ham. pokazał klasę w tym sezonie. Ilośc wyprzedzań była imponująca, wg. mnie zasłużył na tytuł.


avatar
darecky3

21.10.2008 23:21

0

wiekszosc ocen, kto zasluzyl na tytul a kto nie wynika tylko z subiektywnego punktu widzenia. Argumenty typu nie lubie go wiec nie zasluguje do mnie absolutnie nie przemawiaja. Schumachera osobiscie tez nie kochalem ale na 7 tytulow zaslugiwal i tak czysto tez nie jezdzil ale wyjezdzil. To samo jest z Hamiltonem. Punktow w f1 za sympatie sie nie przydziela lecz za pozycje na mecie wiec sytuacja jest jaka jest. Zeby byc z przodu trzeba byc najlepszym. Ferrari niby krolem wsrod najlepszych ale samochod sam nie pojedzie. Przykladem jest ostatni sezon. Sukces to konfiguracja dobrego samochodu z dobrym kierowca. W przypadku Hamiltona to wychodzi. W przypadku Kovalainena brakuje niestety kierowcy. Rola wspomagania lidera jakos mu nie wychodzi. Nie wliczajac pecha to ma ten chlopak trudnosci ogromne przez caly sezon. Raikonen pokazal iscie literacko to co przytaczam. Swietny samochod ale byle jaka jazda i tytul przegapiony. Teraz sie obudzil i doswiadczenie pokazuje ze dobry pilot i samochod to dwa nieodlaczne elementy. Massa jakos nie moze mnie przekonac do swojej formy. jedynie zwyciestwo zapewnia mu dobry start z pierwszej pozycji. Waleczny to on nie jest jak Raikonen, ktory pokazal nie raz ze jest grozny. Massa nie wywiera zbyt wielkiego wrazenia na przeciwnikach. Emocje sprawiaja ze sie cholernie gubi a juz ostatnio zaczyna stosowac taktyke po trupach do celu nawet uznalbym w bardziej skrajnym wydaniu niz sam Hamilton. Owszem Hamiltona mozna podziwiac jak i krytykowac, bo jest zuchwaly lub taki czy owaki ale nie raz pokazal piekne manewry. Nie raz pokazal jak odrobic prawie minute straty do pierwszej pozycji wygrywajac wyscig. Ani tak znienawidzony "tatus" jak i "wujek" nic nie poradza kiedy juz jedzie. Za kierownica jest tylko kierowca. Mysle ze brak sympatii dyskryminuje go bardzo w ocenach i co by nie zrobil zawsze bedzie be. Ale ocena charakteru a ocena rezultatow to dwie rozne rzeczy. Samo porownanie Hamiltona za kierownica BMW jest niedorzeczne. Owszem Dysproporcje pomiedzy Heidfeldem a Hamiltonem sa wielkie ale pomiedzy Kubica a Hamiltonem juz sie troche zamazuja, chociaz dla mnie to za wczesnie by cokolwiek porownywac. Dysproporcje samochodow nie pozwalaja na to. Mozliwe ze Hamilton nie dalby rady zdobyc tylu punktow co nasz rodak ale tez mozliwe ze zdobylby wiecej i wniosl by do konstrukcji wiele dobrego. Tego chyba sie nie dowiemy. hamilton jezdzi dopiero drugi sezon, jeszcze wiele przed nim i mysle ze jescze pokory sie nauczy akiedy to sie stanie bedzie maszynowo kosil zwyciestwa jak Schumaher. pozdro


avatar
jantar321

22.10.2008 00:17

0

Mattii – to jest tak, że trafiła się Polsce o Polakom perełka (myślę o RK, oczywiście ) ludzie oceniają postawę RK nie tylko na torze ale i w życiu, dlatego jest uwielbiany przez wszystkich i w ogólnej ocenie na pewno jest najlepszy, Massie zdarzały się koszmarne błędy a Hamilton jest niedojrzałym emocjonalnie chłopcem którego wsadzili do rakiety i bez przygotowania wysyłają w kosmos, owszem doleci, gdyż rakietę ma świetną ale lądowania to jeszcze musi się nauczyć, taki jest Hamilton. Co do Robercika to jak każdy człowiek popełnia błędy jednak jest najbliżej ideału tego sportowego i ludzkiego i życzę nam wszystkim, żeby się nie zmienił. p.s czy chciałbyś by Kubica był takim Borucem chodzącym po torze i spluwającym to co w danej chwili ma w ustach brrrrrrrrrr innych przykładów nie chce podawać


avatar
Kibic26

22.10.2008 03:13

0

nie zgodze sie z tobą dareckyma to szczescie ze jest w Mcl inaczej by nic nie pokazał przypmnij sobie jego ostatni sezon w GP 2 jak juz zapewnił sobie tytuł maskara takie błedy co on robił szok i to ma byc mistrz F1 rzeznia ja nic nie mówie moze nabrał doswiadczenia i dorusł do tego by być nr 1 w F1 ale dalej emocjonalnie jest jak dziecko a RK jezdzi na tyle optymalnie na ile mu zespół pozwala niestety talent swoja drogą a maszyna drugą


avatar
Kibic26

22.10.2008 03:22

0

pomyslcie sobie hamiltona w BMW cisnie i cisnie sandał w podłoge jedzie optymalnie ile sie da i nic a czołówka ucieka non stop i w czym tkwi problem? wiadomo zespół czy ham byłby na tyle wytrzymac psychicznie sezon by sie nierozpłakać doktorkowi chyba nie i patrząc pod tym kontem bo nie mówie ze nie jest utalentowany jak RK to psychicznie przegrywa walke a jak i psychika siada tak i umiejetnosci bo brak wiary blokuje wszystko i nawet stracąc wiare mozna jechac by dojechac ale no cóz czasem jest tak ze człowiek uswiadamia sobie ze osiągnoł bardzo wiele w tak krótkim czasie i zaczyna sie gubic zaczyna tracic nerwy na wodzy i wtedy popełnia najwiecej błedów smiesznych i karygodnych taki był hamilto nrok temu ale teraz nabrał troche doswiadczenia i nie pozwoli sobie zabrac tytułu mówie chyba to wciąz młokos w rakiecie jak powiedział jantar


avatar
flowenol

22.10.2008 06:39

0

W przyszłym sezonie kierowcą roku zostanie również Robert tylko z tą różnicą, że udokumentuje to największą ilością punktów:) Mam wrażenie że Bayerische Motoren Werke przygotowało solidną niespodziankę na przyszły sezon.


avatar
niza

22.10.2008 07:38

0

darecky3 a ja nie zgodzę się z Twoją opinią, że Koval jest taki kiepski. Faktycznie może umiejętnościami nie dorównuje Hamiltonowi, ale wydaje mi się, że jego bolid nie jest tak dopracowany jak tego drugiego. W końcu to w McL cała uwaga skupiona jest na Lewisie bo ich głównym celem jest to aby to on zdobył tytuł i tak jest już drugi sezon z rzędu. Śmiem nawet napisać, że gdyby dało się aby zespół miał jednego kierowce, to oni zrezygnowali by z tego drugiego bankowo, byle tylko Hamilton miał majstra. Sam Ron wypowiadajac sie mowi tylko mimochodem o Heikkim, tak od niechcenia, wiec to juz daje do myslenia dlaczego tak jest


avatar
jaros69

22.10.2008 08:22

0

Lewis zasłużył na tytuł ( choć go nie lubię za to ,że nie szanuje przeciwników )ale nie oszukujmy się MacLaren to bolid inna bajka. Praca silnika i skrzyni biegów prima sort. Widziałem to wiem. Jedynie Ferrari mają porównywalną skrzynię, ale zawieszenie to majstersztyk MacLarena. Śmiem twierdzić, że gdyby Lewis tak się namachał kierownica jak Kubica i coraz częściej Massa ( przypatrzcie się wizji z kokpitu bolidów - polecam YOU Tube ) to "subiektywna" ocena nie jest już taka oczywista .Pozdrawiam


avatar
sivshy

22.10.2008 11:13

0

Zgadzam się z nizą. Kovalainen to dobry i solidny kierowcą. Ludziom wydaje się, że to słabiak, ponieważ jeździ w teamie ze świetnym kierowcą i jest niestety jego tłem. Poza tym, Heikki miał w tym roku sporo pecha. Jaros69, zgadzam się z tobą. McLaren zasłużył w tym roku na obydwa tytuły. Muszę to przyznać patrząc obiektywnie, choć nie jestem z tego zbytnio zadowolony. Co do samego artykułu, to moim zdaniem Hamilton jest świetnym kierowcą, ale nie zasługuje jeszcze na tytuł, bo mistrz powinien mieć stalowe nerwy i nie powinien popełniać głupich błędów do samego końca. Natomiast teraz jestem prawie pewien, że to Hamilton będzie mistrzem, ponieważ ma sporą przewagę i szczęście, że Massa ma równie gorącą głowę jak on. Dla mnie mistrzem tego sezonu jest Robert Kubica. Potrafił dużo słabszym bolidem dotrzymywać kroku czołówce. Mam nadzieję, że obroni swoje trzecie miejsce przed Raikkonnenem. Nie robiłbym sobie nadziei, że w przyszłym sezonie BMW będzie w stanie nawiązać równorzędną walkę ze Scuderią i McLarenem, niemniej nie obraziłbym się, gdyby sprawili taką miłą niespodziankę. Być może jest też szansa, że czołówka, podobnie jak w tym sezonie będzie bardzo nierówno jeździć. To byłaby, podobnie jak w tym sezonie, szansa dla Roberta. O ile oczywiście BMW w końcu nauczyło się, że powinno ustawiać strategię pod lepszego kierowcę, a nie niańczyć słabszego tylko dlatego że jest Niemcem.


avatar
mastapain

22.10.2008 12:04

0

MADA FAKA


avatar
walerus

22.10.2008 14:02

0

a nie mother? facka...?


avatar
dziarmol@biss

22.10.2008 19:48

0

z tymi epitetami to do Marii Peszek proszę ona jest "expertem"


avatar
sivshy

22.10.2008 22:06

0

"mother fucker", ewentualnie po nigga-murzyńsku "motha fuckah" ;]


avatar
Budyn_F1

24.10.2008 19:50

0

To Robert powienien byc mistrzem swiata....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu